אלדד יניב: "אריה אלדד וגדעון לוי אמרו וחשבו אותו הדבר"

ישראל פריי 1 Comment on אלדד יניב: "אריה אלדד וגדעון לוי אמרו וחשבו אותו הדבר"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועץ האסטרטגי והפעיל הפוליטי אלדד יניב, שוחח הבוקר ממושכות בתוכנית 'מדברים אקטואליה' עם דוד חכם ובני רבינוביץ', שיחה מרתקת שעסקה בניתוח המציאות הביטחונית והפוליטית: "אבו מאזן כבר לא רלוונטי הרבה מאד שנים לשיח המדינה ולחתירת ישראל להסכמים. אך עם זאת שהוא משקר, מסית ומרמה הוא עדיין יו"ר הרש"פ ומנהיג פוליטי משמעותי באזור. יש עוד מנהיגים שאנחנו לא סובלים וחושבים שהם איומים ונוראיים, במדינאות חייבים להתנהל עם מי שיש".

אלדד תקף: "סולד מהצביעות של הפוליטיקאים, נחמד לעמוד בטלוויזיה, מה שנתניהו עושה כל היום, ולהסביר כמה אבו מאזן מסית, שקרן ורע, אבל כשיש בעיה הכי קטנה, מיד הוא נהפך כמו שניצל ואמר כמה הוא רוצה להיפגש ולדבר אתו. אנשים צריכים לא להעמיד פנים, צריכים להגיד את האמת גם כשהיא לא נעימה. כמה שהוא רע וידיו לא נקיות גם בסבב הדמים הזה, הוא המנהיג בצד השני, לא ניתן לשנות את זה".

על הפתרונות האפשריים אמר אלדד: "כל אלה שדיברו, מימין ומשמאל -אריה אלדד וגדעון לוי אמרו וחשבו אותו הדבר- צריך לעשות מדינה אחת בין הים לירדן. אלדד דיבר על הענקת זכויות לפלסטינים באופן הדרגתי, גדעון דורש באופן מיידי, החלום אותו חלום, מדינה אחת שיש בה יהודים ופלסטינים. היום ברור שא"א לחיות בצורה כזאת, הסבל יהיה נוראי. אפשר לקרוא לזה מדינה, רשות, זה לא משנה. במציאות זה כבר קורה. למעט ענייני ביטחון הם מנהלים את כל חייהם בנפרד, נרצה או לא".

אלדד טען בנחרצות כי תכנית ההתנתקות הייתה טעות וכינה אותה "ניסיון אמיץ לשנות את המציאות, לפעמים אתה מנסה לשנות ומגלה שהמציאות נותרה כשהייתה. כיום כולם מבינים שהצבא לא יכול לסגת משום מקום שהוא אוחז בו".

האזינו לראיון המלא:



1 תגובות

מיין תגובות